កម្មវិធីបុណ្យផ្កាប្រាក់សាមគ្គី នៅវត្តខេមររតនារាម
អនិច្ចំ ទុក្ខំ អនត្តា… (គ្រាទី ១)
អនិច្ចំ ទុក្ខំ អនត្តា… (គ្រាទី ១) – ច្រើនយល់មិនដល់ ទាំងមិនឃើញជាក់ស្ដែង – សន្ដតិបាំងអនិច្ចំ, ឥរិយាបថបាំងទុក្ខំ, ឃនសញ្ញាបាំងអនត្តា !!! —————————– ការពិចារណា “រូបបរមត្ថ” ដោយវិធីគិតវិភាគប្រកបដោយហេតុផល ដែលហៅថាចិន្តាមយបញ្ញានោះ ជារឿងដែលគួរប្រយ័ត្នប្រយែង ព្រោះវាជាការពិបាកនឹងគេចឱ្យផុតពីការវង្វេងជាប់នៅក្នុងសន្មតិបញ្ញត្តិតាមទម្លាប់របស់បុថុជ្ជន…
សន្មតិបញ្ញត្តិ-បរមត្ថបញ្ញត្តិ (គ្រាទី ៣)
សន្មតិបញ្ញត្តិ-បរមត្ថបញ្ញត្តិ (គ្រាទី ៣) ក្នុងប្រធានបទនេះ តាំងពីគ្រាទី១ មកដល់ពេលនេះ អ្វីដែលខ្ញុំចង់បង្ហាញគឺ ក្នុងក្រសែចក្ខុអ្នកសិក្សាពុទ្ធធម៌ នឹងយល់ថា ក្នុងដំណើរជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់មនុស្សទូទៅ ភាគច្រើនរមែងប្រព្រឹត្តទៅក្នុងលោកមាយា ដែលមិនមែនជារបស់ពិត តែជារឿងរ៉ាវដែលវិថីចិត្តតាមមនោទ្វារសាងឡើង ដោយយករឿងរ៉ាវដែលទទួលអំពីបញ្ចទ្វារមកតាក់តែងជារឿងរ៉ាវឡើង ដូចរឿងកុនដែលមិនមែនជារឿងពិត គ្រាន់តែជាស្រមោលនោះឯង ។ ចំណែកបរមត្ថសច្ចៈទើបជាការពិតនៃជីវិតដែលមានតែធម្មជាតិ ដែលភាសាធម៌ហៅថារូបធម៌និងនាមធម៌ ប្រព្រឹត្តទៅប្រកបដោយអនិច្ចតា…
ស្ដីពីផលកម្មគ្រាទី ៥
ស្ដីពីផលកម្មគ្រាទី ៥ កត្តាសំខាន់ក្នុងការឱ្យផលល្អ-អាក្រក់របស់កម្ម ! ———————————– កម្មល្អ-អាក្រក់នឹងឱ្យផលតាំងពីតិចបំផុត… រហូតដល់ច្រើនពេញទីតាមកម្មនិយាម ដែលប្រព្រឹត្តទៅក្នុងដំណើរជីវិតបុគ្គល ឱ្យបុគ្គលបានទទួលផលតបស្នងពីខាងក្រៅ ដ៏គួរពេញចិត្តខ្លះ មិនពេញចិត្តខ្លះ ឬយ៉ាងណានោះ សិ្ថតនៅលើកត្តាដែលមានបាលីសម្ដែងទុកជាអង្គប្រកបផ្សេងៗ ៤ គូ គឺសម្បត្តិ ៤ និងវិបត្តិ ៤ ផងដែរ…
វិបត្តិ ៤
ព្រេងទាក់ទងនឹងមនុស្សស្លាប់ថ្មីៗ
កាលបើមានបុគ្គលថ្មីៗ ស្លាប់លើផ្ទះ អាចារ្យយោគី ត្រូវរកទឹកមួយក្អមតូច និងថ្មមួយដុំតូច ហើយអុជធូប ៣ សរសៃ យកទៅដាក់ចុងជើងបុគ្គល រួចធ្វើឧបកិច្ចការពារ កុំឲ្យអសុរកាយវាចូលក្នុងរូបបុគ្គលនោះបាន ។ បើមិនធ្វើដូច្នេះទេ កាលណា មានសត្វឆ្មាសម្បុរខ្មៅលោតកន្លងបុគ្គលនោះ អសុរកាយ នឹងចូលក្នុងរូបបុគ្គលនោះបានពុំខាន ។ តែមិនបានធ្វើដូច្នេះទេ ត្រូវព័ទ្ធសីមា…
ចម្រៀងពុទ្ធស្ថាន
ការឱ្យផលនៃកម្មល្អ-អាក្រក់ គ្រាទី ៣
ស្ដីពីផលកម្មគ្រាទី ៣កត្តាសំខាន់ក្នុងការឱ្យផលល្អ-អាក្រក់របស់កម្ម ! —————————— កម្មល្អ-អាក្រក់នឹងឱ្យផលតាំងពីតិចបំផុត… រហូតដល់ច្រើនពេញទីតាមកម្មនិយាម ដែលប្រព្រឹត្តទៅក្នុងដំណើរជីវិតបុគ្គល ឱ្យបុគ្គលបានទទួលផលតបស្នងពីខាងក្រៅ ដ៏គួរពេញចិត្តខ្លះ មិនពេញចិត្តខ្លះ ឬយ៉ាងណានោះ សិ្ថតនៅលើកត្តាដែលមានបាលីសម្ដែងទុកជាអង្គប្រកបផ្សេងៗ ៤ គូ គឺសម្បត្តិ ៤ និងវិបត្តិ ៤ មានសេចក្ដីអធិប្បាយដោយសង្ខេប ដូចតទៅនេះ…